Powered By Blogger

Tuesday, July 26, 2011

mati hidup semula...

Assalamualaikum...

2lah tajuk diari hati dr segmen Halaqah 'Sentuhan Kalbu' kt tv9 td...4 da 1st time aku menonton...bkn sbb sblm ni x berminat, tp tv aku ngok skit, line x bpe clear... Diari hati dr Catriona Ross Bahrin yg dulunye pnh ditimpa accident yg dikhabarkan teruk...ble dgr cter dia td, dpt aku rasakan penghijrahan yg blaku pd diri dia sgt2 bermakna dn menyentuh hati bler bait2 puisi yg didendangkan td mengasyikkan aku...

Allah sentiasa mberi kita pluang tuk berubah cuma manusia ni x pnh ambil peduli akn peluang tsebut....dibiarkan dgn sengaja dn yakin, "ah...nti aku tobatlah, bkn nk mati skang pun".... T___T
kita x bleh nk tggu sesuatu kjadian jd pd diri, bru kte bersungguh nk berubah, sepatutnya dr skang penghijrahan tu perlu...bkn kerana terpaksa, atau dipaksa...di usia 26 ni, aku dpt rasakan hijrah 2 perlu dlm diri aku sndiri...i really want 2 change myself!! Ya Allah...Kau kuatkanlah semangat hambaMu ini, x pernah lekang dr titip2 doaku...betapa besarnye dosa2 ku dulu, hnya Tuhan sje yg tahu...mungkin apa yg slama ni aku hajatkan Tuhan x makbulkan disebabkan tlalu byk kejahilan yg aku lakukan...."Kau ampunkanlah dosa2 ku ini, Ya Allah......." Wallahualam...

No comments:

Post a Comment