Powered By Blogger

Thursday, March 15, 2012

1st entri from Tanjung Malim

Assalamualaikum wbt.....

ya, udahhh!!! lame betul x mgusik blog aku ni....situasi pun dh berbeza...bkn kt melaka dh...tp teman kt perok yobbb...!! tanjung malim....jauh benor teman bwk diri ni.....huhu!! merantau mcari ilmu....dh tua2 pun kna gak mantapkan diri yg x lengkap lg ni....Alhamdulillah, dh dkt sbulan lebih aku duk cni....mjadi warga^ IBU KANDUNG SULUH BUDIMAN... ^_____^ 


stahun stgh beb kna duk cni....mudah2an sgala yg aku hadapi kt cni dpermudahkan Allah swt......byk liku2 cabaran & dugaan kna tempoh sblm kuar jd PELITA pd generasi baru ni......

btw, sjak akhir2 ni asik dgr brita kmatian sje...dlm mgu ni je ad 3 kmatian blaku...yg 1st, ari sabtu ari tu, mmber aku tlanggar sorg mangsa motosikal yg cube nk potong keta dia n x sempat nk elak, mninggal tmpt kjadian, dgr crite smpai pch kpla mangsa...hurmm!! 2nd, kwn keje mmber aku mninggal kna langgar keta mase nk kuar simpang dpn klinik masjid tnh...arwah bru abis keje mse tu, pas isyak x silap aku...yg sadisnye, tgahari sblm tu mmber aku ni smpt ckp n plan nk jmpa dia pas keje cz dh lame x jmpa..kehendak Allah kn...xleh nk elak... :( 

n the latest bru maghrib td, dpt kol dr ibu bgtau kwn adik aku mninggal on the spot mse men bola kt pdg kolej, kna sambar petir katenye....hurmm!! Ya Allah, dlm sekelip mata sje..ape2 leh jd...sebak ble bce post kwn2 adik aku kt fesbuk arwah yg mdoakan kesejahteraan arwah d alam kekal...mudah2an, mereka dtempatkan bsame golongn para solehin yg dberkati Allah swt...mase aku blum tau lg ble, mgkin esok lusa....tu suma Allah dh tentukan...ble2 mse sje akn ditarik nyawaku.... T__T

Ya Allah, aku pohon keampunan yg x terhingga pdMu ats sgala dosa2 beratku, Ya Allah...dr kelahiranku smpailah dewasa ini...Kau lindungilah org2 dsekelilingku, keluargaku, saudara maraku, sahabat2ku, para muslimin muslimat, Ya Allah...Hanya Kau yg Maha Menyayangi dan Mengetahui sgalanya....AMIN.....
 slmt mlm pd kalian yg sudi singgah ke entri aku kali ni....andai kate mlm ni yg terakhir bgku, maafkan sgala slh silapku, yg sengaja ataupun x sgaja ye.... 
Assalamualaikum wbt


No comments:

Post a Comment